مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح ساختمانی تنوع و کیفیت گوناگونی دارند و انتخاب آن، باید با در نظر گرفتن کاربری و سبک دکوراسیون باشد.

  • ۰
  • ۰

معمولا همه ما علاقه مندیم هر چند وقت یک بار یک تغییر در دکوراسیون منزل یا محل کار خود به وسیله مصالح مختلف ایجاد کنیم. یکی از راحت ترین روش های تغییر دکوراسیون، رنگ آمیزی است. رنگ در دکوراسیون یکی از تعیین کننده ترین فاکتور های بصری است.

رنگ آمیزی روشی مقرون به صرفه و آسان برای ایجاد تغییر در دکوراسیون است. رنگ ها انواع گوناگونی دارند. شما می توانید بر اساس نیاز، سلیقه و شرایط اقتصادی یکی از انواع رنگ ها را انتخاب کنید. در ادامه انواع رنگ را بررسی میکنیم:

رنگ پلاستیک

یکی از قدیمی ترین انواع رنگ، رنگ پلاستیک است. رنگ پلاستیک با کیفیت های متفاوت موجود است. کار با این رنگ بسیار آسان است و تنها باید دقت داشته باشید که زیاد غلیظ و یا رقیق نباشد.

رنگ پلاستیک نیاز به حلال های نفتی ندارد و می توان آن را با آب مخلوط کرد و بوی روغن نمی دهد. رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک سریع است و به سرعت نیز خشک می شود. رنگ پلاستیک درجه یک قابل شستشو است و چون مات است، نواقص دیوار را می پوشاند.

این رنگ در مقایسه با سایر انواع رنگ دوام کمتری دارد و بهتر است برای سقف مورد استفاده قرار گیرد. این رنگ آب را به خود جذب می کند و قابل استفاده بر روی آهن آلات نمی باشد.

رنگ روغنی

رنگ روغنی هم از رنگ های قدیمی است که به سه دسته مات، نیمه مات و براق تقسیم می شود. رنگ روغن می تواند به عنوان عایق و ضد زنگ هم مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ روغن براق معمولا برای در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد ولی مناسب دیوار نیست چون براق بودن آن موجب می شود که موج ها و ایرادات دیوار بیشتر به چشم بیاید.

رنگ روغنی مات قابل شستشو نیست و در مقایسه با رنگ روغنی براق بوی بیشتری دارد.

رنگ مولتی کالر

این رنگ موارد استفاده فراوانی دارد و مناسب سطوح گچی، بتونی، آهنی، سیمانی، آلومینیومی، چوبی، سنگی، شیشه ای، کاشی، پلاستیکی و غیره می باشد. رنگ مولتی کالر کاربرد دکوراتیو دارد و یک لایه نازک بر روی سطوح ایجاد می کند.

رنگ مولتی کالر به دلیل مات بودن، ایرادات سطوح را می پوشاند. این رنگ با توجه به این که آلودگی و غبار را به خود جذب نمی کند برای فضاهای پر ترافیک مناسب است. رنگ مولتی کالر به سرعت خشک می شود و به راحتی قابل ترمیم است.

رنگ بلکا

این رنگ نوعی پوشش سلولزی است که از الیاف طبیعی مانند پنبه ساخته می شود. رنگ بلکا بسیار مقرون به صرفه است و می تواند جایگزین کاغذ دیواری نیز باشد. رنگ بلکا نیاز به زیر سازی ندارد و قابل شستشو است. این رنگ عایق حرارت و رطوبت است و ترک نمی خورد. به علاوه به راحتی قابل ترمیم است. همچنین رنگ بلکا بو ندارد.

رنگ پتینه

یکی دیگر از روش های تغییر در دکوراسیون، پتینه کاری است. پتینه کاری هنری است که با استفاده از رنگ ها و ابزار های مختلف، بافت های بصری جذاب بر روی سطوح ایجاد می کند. اگر به دنبال تغییر رنگ در دکوراسیون و ایجاد یک تفاوت اساسی هستید، پتینه کاری را به شما پیشنهاد می کنیم. پتینه از جمله پوشش های دکوراتیو می باشد که می تواند با سلیقه و احساس فرد هماهنگ شود.

پتینه کاملا قابل شستشو است و روی کلیه سطوح قابلیت اجرا دارد. این رنگ بسیار با دوام است و دیر تر آلوده می شود.

رنگ آکرلیک

رنگ آکرلیک تنوع بالائی دارد و به می تواند در سطوح، بافت ایجاد کند. به سرعت خشک می شود و پایه آن آب است. رنگ آکرلیک هم مانند رنگ روغن دارای 3 نوع مات، براق و نیمه براق است اما به اندازه رنگ روغن، براق نیست.

رنگ آکرلیک بی بو است و نیازی به حلال های نفتی نیز ندارد.

در کنار همه مزیت ها، رنگ آکرلیک برای درب ها و چهارچوب ها مناسب نیست.

در پایان باید گفت شاید یکی از بهترین روش های تغییر در دکوراسیون که هم مقرون به صرفه باشد و هم سریع باشد، رنگ آمیزی است و اگر به دنبال تغییر سریع هستید همین امروز دست به کار شوید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی