مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح ساختمانی تنوع و کیفیت گوناگونی دارند و انتخاب آن، باید با در نظر گرفتن کاربری و سبک دکوراسیون باشد.

  • ۰
  • ۰

پشم سنگ چیست؟

انواع پشم سنگ یا پشم معدنی از ذوب کردن سنگ بازالت که از گروه سنگ های آذرین می باشد تولید شده است. این سنگ ها در دمای بسیار بالا ذوب شده و در مجاورت هوا پیش از سرد شدن و رشتن و فشرده کردن آنها تبدیل به انواع پشم سنگ می شوند. 

اگر شما تا به حال از یک آتشفشان بازدید کرده اید، احتمالا این الیاف را در اطراف آتشفشان اطراف پرواز کرده اید. پس از اینکه فیبرها چرخش می شوند، آنها را به یک تشک متصل می کنند که سپس به اسلب ها و مکعب ها بریده می شود. گرانول های سنگ شکن تنها ریسمان هایی از الیاف غیر فشرده می باشند. این فرایند بسیار کارآمد است و تولید 37 فوت مکعب پشم سنگ از 1 فوت مکعب سنگ دارد. از آنجا که سنگ آهک در آتش متولد شده است، محصول را به صورت شیمیایی و بیولوژیکی بی اثر می کند و محیط کشت ایده آل برای هیدروپونیک و مشخصات فنی پشم سنگ را ایجاد می کند. از زمان گسترش آن در دانمارک در اوایل دهه 1970، سنگ آهک به عنوان بزرگترین محصوالت سبزی و گل در سراسر اروپا و آمریکای شمالی تبدیل شده است.

Image result for ‫پشم سنگ‬‎


انواع پشم سنگ 

پشم سنگ ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور خلاصه و موردی می توان آنها را به شکل زیر نام برد:
  1. پشم سنگ تخته ای 
  2. پشم سنگ لوله ای 
  3. پشم سنگ پتویی
  4. پشم سنگ لحافی 
  5. پشم سنگ فله ای 

مشخصات فنی پشم سنگ 

محصولات شکل گرفته در ابعاد و اشکال مختلف موجود می باشند که برای بسیاری از برنامه ها سازگار است. ما انواع مختلفی از مکعب ها و شاخه ها، بلوک ها و اسلب ها و انواع پشم سنگ را ارائه می دهیم.
 مهمترین مشخصه همه سنگ شکن شکل گرفته، این واقعیت است که به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا به سرعت به نوسانات محیط ریشه زایی گیاه پاسخ دهند. سنگ آهنی که یک رسانه بی جان است بدان معنی است که الیاف سنگ آهک مواد موجود در گیاه را تغییر و یا محدود نمی کنند. با توجه به این صفر ظرفیت تبادل کاتیون (CEC)، می توان از تمام مواد "نمک" استفاده کرد. علاوه بر این، سنگ آهک دارای ظرفیت جذب نزدیک به صفر برای آب است، 
در نتیجه اجازه می دهد آب بیشتر برای گیاهان پشم معدنیدر مقایسه با تولید در رسانه های بدون خاک در دسترس است. از کل مقدار محلول های غذای مورد استفاده در دشت روبرو، تنها 2 درصد برای جذب گیاه در دسترس نیست. رسانه های ارگانیک مانند ماسه ذغال سنگ و خاک اره، دارای ظرفیت ذخیره 65٪ و تقریبا 4-8٪ از محلول های مغذی به ساختار کلوئیدی ماده جذب می شوند و از این رو برای گیاهان قابل دسترس نیست. با توجه به ساختار منحصربهفردی از سنگ شکن، می توان با خیال راحت پشم سنگ حجم زیادی از مواد مغذی را بدون خروج از آب وارد سیستم کرد. 
پس از خیساندن بیش از حد، اسلب، بلوک یا مکعب به اندازه کافی در مدت کوتاهی تخلیه می شود، به طوری که 40-50 درصد از فضای حفره ای توسط هوا اشغال می شود. شستشوی غلیظ اسلب با محلول مواد مغذی بیش از حد می تواند به عنوان ابزار مدیریتی برای کنترل سلامت محصول و حفظ شرایط مناسب رشد در منطقه ریشه مورد قیمت پشم سنگ استفاده قرار گیرد.

  • ۹۸/۰۲/۳۰
  • ادمین ادمین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی