مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح ساختمانی تنوع و کیفیت گوناگونی دارند و انتخاب آن، باید با در نظر گرفتن کاربری و سبک دکوراسیون باشد.

  • ۰
  • ۰

بخشی از طراحی دکوراسیون، طراحی نمای ساختمان است. نمای شیشه ای فریم لس، یکی از انواع نمای آلومینیومی کرتین وال است و از بیرون فقط شامل شیشه دوجداره یا لمینت است که روی آهن یا آلومینیوم اجرا می شود.

طراحی نمای شیشه ای

انواع شیشه نما در این زمینه قابل بررسی هستند. نمای فریم لس، فریمی دارد و در این سیستم ابتدا سطح نما به صورت شبکه بندی، زیر سازی می شود و پروفیل های آلومینیومی فریم نما روی این شبکه بندی قرار می گیرند. لاستیک های هوا بندی و آب بندی در اطراف فریم و شیشه موجب می شود که سطح نما آب بندی و هوا بندی شود و از نکات مهم آن، این است که این سیستم در سطح نما فقط شیشه دیده می شود و آلومینیوم در کنار شیشه قرار می گیرد و حتی پنجره های باز شو هم زیاد قابل دیدن نیستند که موجب می شود این نما مورد توجه طراحان نما قرار بگیرد.

انواع شیشه نما

کاربرد نمای فریم لس گوناگون است. نمای فریم لس یا نمای شیشه ای اغلب برای ساختمان های تجاری-اداری و همچنین اماکن مسکونی مانند برای ویلا ها که داشتن چشم انداز زیبا و نور کافی اهمیت دارد هم پیشنهاد می شود.

لازم است شیشه های دوجداره در نما های آلومینیومی فریم لس حتما با چسب سلیکون دو جداره سازی شود زیرا چسب های پلی سولفاید که به منظور دوجداره سازی شیشه مورد استفاده قرار می گیرد, به تدریج در مجاورت نور خورشید از بین می روند. به همین دلیل قیمت شیشه های نمای فریم لس بالاتر است.

 آب بندی و درز گیری نمای فریم لس با سلیکون های استراکچر یا چسب های پلی اورتان که مقابل آب و افتاب مقاوم هستند، انجام می شود و در رنگ های سفید و مشکی و بی رنگ در بازار عرضه می شوند. در نمای کرتین وال فیس کپ به علت این که اطراف شیشه پوشانده می شود، دیگر نیازی به دو جداره سازی شیشه با سلیکون نیست زیرا اطراف آن تحت تاثیر نور نیست و می توان از پلی سولفاید هم استفاده کرد. در نظر داشته باشید که امکان اجرای نمای نیمه فریم لس نیز وجود دارد که تلفیقی از نمای فریم لس و نمای فیکس کپ است. در این نما، نمای کرتین وال هم مورد استفاده قرار می گیرد که کاربرد شیشه های دوجداره با چسب سلیکون ضروری است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی