مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح ساختمانی تنوع و کیفیت گوناگونی دارند و انتخاب آن، باید با در نظر گرفتن کاربری و سبک دکوراسیون باشد.

  • ۰
  • ۰

از جدیدترین مدل های طراحی دکوراسیون آشپزخانه، آشپزخانه های جزیره ای هستند. با استفاده از مصالح دکوراسیونی متنوعی می توان یک آشپزخانه جزیره ای داشت. این مدل آشپزخانه با وجود ویژگی های مثبت، معایبی نیز دارند. جزیره آشپزخانه یک پیشخوان مجزا است که جدا از کابینت ها، در وسط فضای آشپزخانه قرار می‌ گیرد. جزیره آشپزخانه هم به لحاظ کارایی و هم از نظر ظاهری، برای آشپزخانه مفید است.

ابعاد جزیره آشپزخانه

حداقل کاری که جزیره در آشپزخانه انجام می‌دهد این است که یک پیشخوان است و جای بیشتری برای وسیله‌ ها خواهید داشت. با افزودن کردن گاز، سینک ظرف ‌شویی و صندلی به یک جزیره آشپزخانه، این پیشخوان به تنهایی مرکز فعالیت‌ های زیادی در آشپزخانه می ‌شود. به همین خاطر است که وقتی می‌ خواهید آشپزخانه ‌تان را توسعه دهید، بیشتر طراحان و کابینت سازها استفاده از جزیره آشپزخانه در دکوراسیون خانه را توصیه می‌کنند. این آشپزخانه ها بسیار کارآمد هستند و موجب بهینه شدن فضای آشپزخانه می شوند. در آشپزخانه جزیره ای معمولا از یک میز در میانه آشپزخانه استفاده می شود. این میز قابلیت نگهداری وسایل آشپزخانه را دارد و می توان از آن به عنوان میز ناهارخوری استفاده کرد. از جمله مزایای آشپزخانه جزیره ای تنوع و زیبایی آن است. میز جزیره ای در این آشپزخانه ها را می توان در رنگ های مختلفی با توجه به دکوراسیون آشپزخانه طراحی نمود. اندازه این میز با توجه به فضای آشپزخانه تعیین می شود. با این حال آشپزخانه جزیره ای برای همه نوع فضا مناسب نیست. مثلا در آشپزخانه های خیلی کوچک، وجود میز جزیره ممکن است کار در فضای آشپزخانه را با مشکل مواجه کند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

اندازه مناسب جزیره آشپزخانه چقدر است؟

یک جزیره آشپزخانه باید فضای کافی برای پیشخوان داشته باشد و فضای مناسبی باشد تا فعالیت هایتان را در آن جا انجام دهید. همچنین نباید آن قدر بزرگ باشد که آشپزخانه را کاملا پر کند و اجازه جابجائی و حرکت آزادانه را از شما بگیرد. در بیشتر آشپزخانه‌ها به جای جزیره‌ های ثابت، از میز های متحرک استفاده می ‌شود.

جزیره آشپزخانه

جزیره را کجا قرار دهیم؟

معمولا جزیره در وسط آشپزخانه ‌های بزرگ قرار می‌ گیرد و در صورتی که آشپزخانه کوچک باشد، جزیره می تواند میان اتاق نشیمن و آشپزخانه قرار بگیرد. در نهایت دقت داشته باشید که جزیره را در هر کجای آشپزخانه قرار می دهید، به اندازه کافی با دیوار ها و کابینت ها و وسایل دیگر فاصله داشته و مانع حرکت شما نشود.

ارتفاع مناسب برای جزیره آشپزخانه چقدر است؟

معمولا ارتفاع استاندارد برای جزیره آشپزخانه، ۹۰ سانتی متر است، اما در صورتی که قصد دارید از آن به عنوان سطحی برای انجام کار استفاده کنید، ارتفاع ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر می تواند مناسب باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی