مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح ساختمانی تنوع و کیفیت گوناگونی دارند و انتخاب آن، باید با در نظر گرفتن کاربری و سبک دکوراسیون باشد.

  • ۰
  • ۰


فرقی نمی کند که قصد دارید ساختمان جدیدی بسازید یا یک فضا را بازسازی کنید، چه برای دیوار و چه برای کف، از میان مصالح ساختمانی گوناگون، به 5 دلیل آجر سفال را به شما توصیه می کنیم:

 

1. آجر سفال از مواد طبیعی ساخته شده است.

آجر ساخته شده از خاک رس در کوره با دمای 2000 درجه پخته می شود. اغلب آجر سفال با انواع دیگر آجر مانند آجر بتنی اشتباه گرفته می شود. یکی از تفاوت های آجر های بتنی با آجر سفال این است که آجر های بتنی تنها خاکستری رنگ هستند در حالی که آجر سفال دارای رنگ های متنوع است. به علاوه بر خلاف آن چه که تصور می شود، آجرسفال بسیار مقاوم تر از آجر بتنی است.

2. آجر برای قرن هاست که امتحانش را پس داده.

استفاده از آجر از 5000 سال پیش، به عنوان یکی از اجزای ضروری در ساختمان سازی در خاور نزدیک و هندوستان آغاز شد و کم کم راهش به مصر و اروپا هم باز شد. آن چه که باعث شگفتیست این است که همچنان این محصول پرکاربرد و پرطرفدار است.

طبیعتا امروزه آجر طی فرایندهای دقیق تر در مقایسه با گذشته تولید می شود و محصول آن مقاوم تر است.

3. آجر محافظ قوی تری در مقایسه با سایر مصالحی است که برای دیوار به کار می رود.

 

·         مقاومت در برابر آتش: با توجه به این که آجر سفال در دمای حدود 2000 درجه پخته می شود در مقابل آتش مقاوم است و غیر قابل احتراق است. نتایج آزمایش ها و تحقیقات هر دو موسسه ملی استاندارد و فناوری و BIA، به طور قطعی نشان می دهد که آجر بیشترین مقاومت را در برابر آتش در مقایسه با مصالح دیگر دارد.

  • ·         مقاومت در برابر باد: از سوی دیگر، طبق مطالعات انجام شده، آجر در برابر طوفان و بادهای شدید نیز در مقایسه با سیمان و سایر مصالح، مقاوم تر و بادوام تر است.
  • ·         مقاومت در برابر رطوبت: بر طبق نتایج تحقیقات، آجر بیشترین تاثیر را در به حداقل رساندن پوسیدگی و خوردگی در اثر رطوبت دارد.

  4. محافظت در برابر آلودگی صوتی.

آجر دارای ویژگی آکوستیک بوده و عایق مناسبی جهت سرو صداست. از این جهت مناسب فضاهای پر سر و صدا وشلوغ است.

 5آجر، مناسب جهت اتلاف انرژی و همسو بااستراتژی ساختمان سبز

آجر یکی از مصالحی است که باعث صرفه جوئی در مصرف انرژی می شود چرا که گرما و حرارت را در خود ذخیره می کند و به تدریج آزاد می کند.

نکته دیگر این که ضایعات تولید آجر بسیار کم است. به علاوه ضایعات این محصول می تواند مجددا در تولید استفاده شود.

به علاوه کوره های مورد استفاده برای تولید آجر، ایجاد آلودگی نمی کنند و گاز سوز هستند.

در پایان باید یاداوری کنیم که امروزه استفاده از آجر در دکوراسیون داخلی هم محبوبیت فراوانی یافته است و جنبه های دکوراتیو آجر با توجه به رنگ ها و طرح های متنوع باعث افزایش کاربرد آن در دیزاین منازل و فضاهای اداری شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی