مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح ساختمانی تنوع و کیفیت گوناگونی دارند و انتخاب آن، باید با در نظر گرفتن کاربری و سبک دکوراسیون باشد.

  • ۰
  • ۰

برای تصمیم گیری در انتخاب مصالح مناسب جهت کفپوش، عوامل متعددی را باید مد نظر قرار داد. برای انتخاب یک کفپوش مناسب، نوع کاربری، سلیقه، هماهنگی با سایر اجزای دکوراسیون، میزان بودجه و غیره مواردی هستند که باید بر اساس اولویت ها مورد توجه قرار گیرند. اغلب کفپوش های چوبی یا شبیه چوب پر طرفدارتر هستند و با در ترکیب با دکوراسیون جذاب تر به نظر می رسند. با این حال هر کدام از این کفپوش ها دارای مزایا و معایبی هستن که به به اختصار به آن می پردازیم:

1-      1- پارکت

پارکت یکی ازکفپوش های زیبا و لوکس است که طرفداران زیادی دارد و ماهیت طبیعی آن باعث ایجاد گرمی و صمیمیت در فضا می شود. رنگ های گوناگون پارکت قابلیت هماهنگی با انواع دکوراسیون را دارد. از سوی دیگر در فصل زمستان سرد نمی شود و راه رفتن بر روی آن آزاردهنده نیست. در عین حال پارکت در کنار همه مزایائی که دارد در برابر رطوبت، ضربه اجسام نوک تیز، گرد و خاک و نور شدید آفتاب بسیار آسیب پذیر است. به طور کلی پارکت نیاز به رسیدگی و مراقبت دائمی دارد.

2-     2-  لمینت

لمینت بسیار شبیه پارکت است که البته برخی از نقاط ضعف پارکت را ندارد. آسیب پذیری لمینت در برابر رطوبت از پارکت کمتر است و از طرفی نصب آن از سهولت و سرعت زیادی برخوردار است و البته قابل کندن و نصب مجدد است. یکی از معایب لمینت، انقباض و انبساط آن در برابر گرما و سرما است که در بلند مدت به آن صدمه خواهد زد. به طور کلی لمینت در مقایسه با پارکت گزینه مناسب تری است.

3-      3- کفپوش پی وی سی

کفپوش های پی وی سی، از جنس پلاستیک فشرده هستند که دارای طرح و رنگ و ضخامت های متفاوت هستند. از مزایای کفپوش PVC، ضد رطوبت بودن آن است. بنابراین قابل شستشو است و می توان از آن در آشپزخانه و سرویس بهداشتی هم استفاده کرد. به علاوه سرعت نصب آن بالاست و نیازی به واکس زدن هم ندارد. با وجود نکات مثبتی که گفته شد، این کفپوش، کیفیت ظاهری پارکت و لمینت را ندارد و در صورتیکه نیاز به تعمیرات در خانه باشد بر خلاف لمینت که قابلیت نصب مجدد دارد، باید حتما تعویض شود.

4-     4-  ترمووود

ترمووود از درختان برگ پهن مانند گردو، چنار، راش به دست می آید که دارای ساقه مقاوم و محکم است. ترمووود علاوه بر فضای داخلی، قابلیت استفاده در فضای خارجی و نمای ساختمان را هم دارند. ترمووود در مقابل رطوبت، حشرات و پوسیدگی مقاوم است و علاوه بر این ها یک عایق حرارتی محسوب می شود. مهم ترین محدودیت ترمووود قیمت گران آن در مقایسه با گزینه های دیگر است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی