مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح دکوراسیونی

طراحی دکوراسیون داخلی

مصالح ساختمانی تنوع و کیفیت گوناگونی دارند و انتخاب آن، باید با در نظر گرفتن کاربری و سبک دکوراسیون باشد.

  • ۰
  • ۰

 

 

تنوع بالای مصالح ساختمانی، در عین حال که انتخاب های بیشتری را پیش پای ما قرار داده است، تصمیم گیری را دشوارتر کرده است. احتمالا برای بسیاری از ما که تخصصی در زمینه کاشی نداریم، سرامیک و چینی یکسان است. با این که چینی و سرامیک به یک خانواده تعلق دارند، اما تفاوت های بسیاری از نظر ساخت و نصب داشته و بر این اساس کاربرد آن ها نیز با هم متفاوت است. ضریب اصطکاک، میزان جذب رطوبت، مقاومت در برابر خراش و سایش عواملی هستند که در انتخاب هر کدام از این دو محصول موثر هستند.

 

 سرامیک یا چینی: تفاوت کجاست؟

تفاوت اصلی چینی و سرامیک در نوع گلی است که در این دو محصول به کار رفته است، اما بر اساس استاندارد انجمن سرامیک آمریکای شمالی (ASTM)، میزان جذب آب، معیار تفاوت این دو محصول است. نوع چینی کمتر از 0.5 درصد و نوع سرامیکی بیشتر از 0.5 درصد آب را به خود جذب می کنند. بنابراین در میزان جذب آب هم متفاوت هستند. اما انتخاب هر یک از این دو محصول بستگی به شرایط محیطی و کاربرد آن دارد. در ادامه به فاکتورهای انتخاب مناسب می پردازیم:

 

·        چینی، مناسب برای فضاهای مرطوب 

علت این که چینی کمتر از سرامیک آب را جذب می کند، چگالی بالای آن است. بنابراین چینی در برابر آب عایق است و جهت استفاده در سرویس بهداشتی، حمام و فضاهای مرطوب مناسب تر است.

 

·        سرامیک، اقتصادی تر

کاشی های چینی معمولا قیمت بیشتری در مقایسه با کاشی های سرامیکی دارند. پس اگر به دنبال قیمت مناسب تر هستید نوع سرامیکی را به شما پیشنهاد می کنیم. اما بیان یک نکته ضروری است و آن هم این که قیمت پائین تر لزوما به معنای کیفیت پائین تر نیست و بسیاری از کاشی های سرامیکی موجود در بازار از کیفیت بسیار بالائی برخوردار هستند.

 

·        برای محیط های پر رفت و آمد، چینی مناسب تر است.

هم چینی و هم سرامیک در مقایسه با موکت، لمینت و چوب برای محیط های پر رفت و آمد، مناسب هستند اما همانطور که قبلا هم اشاره شد، چینی به علت چگالی بالاتر، در بلندمدت در مقابل ضربه و خوردگی مقاوم تر است. 

 

·        اگر دوست دارید خودتان کاشی را نصب کنید، سرامیک گزینه مناسب تری است.

چگالی کمتر سرامیک باعث می شود راحت تر از کاشی چینی قابل برش و نصب باشد. به این معنا که ساختن کف های سرامیکی، از کف های چینی ساده تر و سریع تر است. پس در صورتی که قصد دارید خودتان دست به کار شوید و به سرعت کار را به اتمام برسانید، پیشنهاد می کینم هرگز از چینی استفاده نکنید، چون هزینه هایتان بیشتر خواهد شد، به ویژه اگر نیاز به برش های زیاد باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی